Kredyt frankowy [CHF] – co robić ?
Wielu kredytobiorców – frankowiczów zgłasza się do Kancelarii z pytaniem „mam kredyt we franku, co mam z tym zrobić ?” . Jeszcze kilka lat temu odpowiedź na tak postawione pytanie mogła nie być do końca satysfakcjonująca. Prawne szlaki zaczynały dopiero być przecierane.
Dzisiaj sytuacja jest zgoła odmienna. Pojawiły się orzeczenia TSUE w sprawach „polskich”. Polskie sądy zaczęły WRESZCIE stosować prawo europejskie i czerpać z orzecznictwa Unijnego Trybunału. A spraw frankowiczów w sądach zaczęło znacząco przybywać.
Obecnie trend ten się utrzymuje, chociaż nie da się ukryć, że wskutek braku jednoznacznego stanowiska SN w sprawie kredytu frankowego (i ciągle odkładanej uchwały ws. III CZP 11/21) część posiadaczy kredytów CHF odkłada decyzję co do swojego kredytu.
I to ci klienci, jak i ci, którzy są blisko podjęcia decyzji o skierowaniu swojej sprawy do prawnika oraz sądu właśnie najczęściej pytają, jak w tytule.
Zatem CO ROBIĆ?
Po pierwsze, nie bać się, nie odkładać sprawy „na później”. Co miesiąc licznk z ratami bije.
Po drugie, należy skompletować wszystkie posiadane dokumenty, w szczególności umowę kredytową i skorzystać z porady profesjonalnego prawnika – radcy prawnego albo adwokata zajmującego się kredytami frankowymi. Część radców prawnych i adwokatów, my również, dokonamy analizy Państwa dokumentów za darmo.
W czasie takiej analizy dokumentacji i porady dowiecie się Państwo przede wszystkim, jakie są prawne możliwości i skutki tych rozwiązań. Najczęściej treść umowy kredytowej pozwala dojść do wniosku, iż istnieją duże szanse na unieważnienie umowy kredytu frankowego (co jest najkorzystniejszym rozwiązaniem).
Po trzecie, jak otrzymacie Państwo wynik takiej analizy będziecie mogli z prawnikiem ustalić strategię działania i warunki prowadzenia sprawy. W naszej Kancelarii warunki umowy zawsze negocjujemy z klientem. Klient jest najważniejszy.
Po czwarte, pomagamy uzyskać z banku brakujące dokumenty, w szczególności zaświadczenie o kredycie. W tym czasie pracujemy już nad wezwaniem banku do ugody oraz nad pozwem.
Po piąte, jak uzyskamy tylko zaświadczenie z banku, dogrywamy z klientem ostatnie szczegóły i jesteśmy gotowi do złożenia pozwu.
Przez cały potem czas pozostajemy w kontakcie, prowadzimy sprawę do końca kompleksowo. Jesteśmy zawsze pod telefonem i mailem.
Jeżeli jesteś klientem, który się waha, zapraszamy do kontaktu. Podpowiemy jak jest i co można z tym zrobić, a Państwo zdecydujecie, czy będziemy współpracować.